مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

ارائه خدمات قالیشویی مشهد

  • ۰
  • ۰

قالیشویی در مشهد 

قالی فروشان گبه را جز فرش اکانت نمی‌کنند و ان را یکی‌از اشکال فرش ها معرفی می نمایند .چون ضخامت پرز و ارتفاع گره ان نسبت به پرزهای قالی بسیار قطور خیس و بلند خیس میباشد .

 

گبه دست بافته ای منحصربه‌فرد عشایر میباشد ، که امروزه به جهت وجود پیشنهاد از این جور قالی ، در سوله های شهر بافته میگردد .نقشه ی گبه فرضی میباشد و براساس ان چیزی میباشد که زنان عشایر در حوالی خویش می چشم اند ، مثل کلبه ، حیوان یا این که گل و بوته و ادم و درخت ، حتی انواع هندسی هم در گبه بافته میشود .

 

اندازه ی گبه معمولا از یک و نیم متر تا چهار و نیم متر میباشد .و وسیع ترین از این متراژ را نسبتاً نمی اقتدار در بازار پیدا کرد .

 

گبه فرش سنگینی میباشد ، چون تار و پود ان ضخیم و پرزهای ان درشت میباشد .و گره های ان وارفته بافته گردیده و یک فرش قابل انعطاف میباشد .

 

در وسط ده سال ی هفتاد بود که از گبه در تعدادی فیلم سینمایی به کارگیری شد ، و به خیال سوژه شدن این دسته دستباف ،تب گبه بازار را فرا گرفت و فروش ان به حد اعلای خویش رسید .و به منجر این زمینه بها ان از قالی کاشان و اراک اضافه شد.

 

که بعداز سپری شد سالیانی و فروکش کردن تب گبه ، بها ان متعادل گشت .

 

یکی شایسته ترین و هنری ترین اشکال گبه ، گبه ای میباشد که با پشم گوسفند بافته گردیده باشد و این پشم رنگ نشده باشد .این گونه گبه در قبال رطوبت بسیار مقاوم میباشد و تابش بدون واسطه اقتاب باعث به تغییر تحول رنگ ان نمیشود و ولی خیلی هم زیباست .

 

 

 

سفارش هایی درباره با فرش

تمام فرش ها بایستی به طور لوله ای عده گردد، چون در غیر اینصورت ، تا کردن فرش باعث شکسته شدن ان میشود .

 

در حالتی‌که گرد و غبار بر روی فرش بنشیند و یا این که به درون ریشه های ان نفوذ نماید ، و جارو نشود ان را محکم می‌نماید و منجر شکستگی فرش میشود .

 

با وجود جاروبرقی امروزه کمتر با خلل بید خوردگی قالی مواجه هستیم و می بایست به‌این نکته دقت کرد در حالتی که می‌خواهیم گبه یا این که فرش گلیم یا این که هر گونه قالی را ، برای دوران طولانی در بوفه نگه داریم می بایست از قرص نفتالین یا این که تنباکو لابلای فرش به کار گیری کنیم .

 

گلیم های پهناور و گبه ها در حالتی‌که با شامپو فرش شسته شوند ، هم سلامت می‌مانند و هم خوب پاک می‌شوند .ولی گلیم های دقیق و هنری و کوچک بهتر میباشد با دست و با شامپو شسته شوند .

 

  • ۹۹/۰۲/۰۴
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی