مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

ارائه خدمات قالیشویی مشهد

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در دنیای امروز تمامی چیز با سرعت و بدور تند در درحال حاضر جنبش و پیشرفت است ، فرش های ماشینی هم که این روزها با سرعت بالایی در در حال حاضر متنوع شدن و توسعه و گسترش میباشند توانسته اند با ارائه گونه های متعدد قالیشویی در مشهد به بازار ، روز به روز بر تنوع و گستردگی خود بیافزایند . دربین انواع مختلفی فرش های ماشینی می توان به فرش های سنتی و کلاسیک ، فرش های با الیاف اکرولیک ، فرش ها با الیاف ابریشم تصنعی و فرش ها با الیاف پلی استر به عنوان پررونق ترین تولید ها نساجی اشاره کرد .   قالیشویی در مشهد 
فرش های ابریشمی که از فرشهای گران قیمت و لوکس هم محسوب می شوند ، از لحاظ قدمت تاریخی به عصر صفویه برمی گردند قالی‌های ابریشم دستباف در بعد از ظهر صفویه به علت تجارت ابریشم از طریق راههای ارتباطی که از جمهوری اسلامی ایران میگذشته است بسیار مالامال رونق و اعلا بوده می باشد . فرش‌های ابریشمی در دو مدل طبیعی و مصنوعی قابل تولید هستند که هرکدام ویژگی های منجصر به فرود خود را دارا‌هستند . در مقایسه با بافت های غیر ابریشمی ، فرش های ابریشمی به دلیل بافت ریز ، درخشندگی و صیقلی کرک ها و نخ خاب بکار گرفته شده ، کیفیت رنگ ، نمود زیبایی و مجلل بودن خانه را آماده می‌آورند .

ویژگی فرش های ابریشمی

الیاف ابریشم چه از گونه طبیعی و چه از دسته تصنعی به علت جلوه های خوش رنگی و براق بودن از لحاظ ظاهری با سایر الیاف حتی بهترین پشم یا کرک قابل مقایسه نیستند . ابریشم یک الیاف جادویی می باشد که به طور اعتقادوباور نکردنی نازک و فوق العاده توانمند می باشد . این ویژگی‌ها وقتی که روشنایی توسط ساختار منشوری الیاف منعکس میشود ، با درخشندگی رنگ‌ها تطبیق داده میگردند . ابریشم نرم می باشد اما به طور استثنایی بادوام است و به عنوان یک مال ، دارای شهرت‌ ترین طرز تجارت عالم را ساخته می باشد . امروزه ابریشم هنوز هم الیاف تجملی اصلی است . ابریشم های طبیعی از گران‌قیمت ترین الیاف و در عین فعلا با دوام ترین الیاف موجود در بازار می‌باشند .
اما ابریشم تصنعی که در فرشهای ماشینی کاربرد دارد هم بسیار قشنگ و دلفریب می باشد ، فرش هایی که از ابریشم مصنوعی بافته می شوند مانند ابریشم طبیعی براق و درخشنده میباشند ، در کنار جذابیت رنگ نخ ها ، سایه روشنی که از زوایای مختلف بر سطح فرش و در کنار الیاف عرض اندام می‌کند در دکوراسیون جلوه خاصی داشته و حتی قادر است نما را از سایر وسایل بگیرد . همان گونه که گفته شد قیمت فرشهای ابریشم طبیعی بسیار زیاد است از همین رو فرش هایی که با ابریشم تصنعی و مصنوعی ساخته و پرداخته میشوند مورد تقاضای مشتریان لاکچری پسند و خاص قرار می گیرد .
بافت ابریشم مانند تمام الیاف و کالاها در کنار داشتن مزایای متعدد دارای عیوبی هم خواهد بود که این عیوب عمدتا برگرفته از تعیین اشتباه و ... میباشد ، به عبارتی در حالتی‌که در انتخاب متاع و فرش دقت به عمل آیند می توان از عیوب چشم پوشی نمود . در پی به مزایا و معایب فرشهایی که با الیاف ابریشم تولید میشوند اشاره میکنیم .

مزایای فرش ابریشم :

ضد پرز و حساسیت : نقص‌ اساسی تمام بافت های نساجی پرزدهی است و طبیعتا ایجاد حساسیت در کودک ها ، بیماران تنفسی و بیماران پوستی می‌گردد . فرش های بافته شده با ابریشم به هیچ وجه پرزدهی ندارند و از این رو ضد حساسیت می باشند و از طرفی نداشتن پرز بر جلا و درخشندگی آن ها افزوده میشود .
براق بودن : استدلال شناخته شده ابریشم ، نما ، براق بودن و جلوه بالای آن است . علاوه بر فرش های ابریشم ، فرش های ابریشم نما هم این ویژگی را دارا هستند .
معایب فرش ابریشمی :
دشواری شستشو : فرش های ابریشم و ابریشم نما به علت نازکی و حساسیت به شست و شو در مقابل شستشو و رطوبت بسیار ضعیف بوده و در شست و شوهای متعدد استحکام خود را از دست می دهند . از این رو برای امکان پررفت و آمد ، جلوی درب ورودی ، آشپزخانه ، اتاق کودک و ... که نیاز به شست و شوی بالایی دارند مناسب نخواهد بود .
قطر فرش : الیاف ابریشم بسیار نازک می باشد و فرش های بافته شده با آن هم بسیار نازک و دارای ضخامت اندکی هستند ، ضخامت کم آن ها عاملی است جهت عدم کارآیی برای فضا هایی که از فرش بجای مبلمان و صندلی برای نشستن استفاده می شود .
مقاومت نادر در مقابل حرارت : فرش های ابریشمی در بافت خود علاوه بر ابریشم دارای نخ پلی استر هم هستند و نخ پلی استر موجب شده که این فرش و سایر هم نوعان آن مانند فرش های بلژیکی ، انواع گلیم فرش ها ، فرش های متال ، فرش شنل و همچنین فرش فانتزی از مدل شکی در ازای حرارت غیر مستقیم شدید مانند اتو ، قابلمه یا کتری داغ دچار تغییر‌و تحول فرم شده و حالت ارتجاعی خود را از دست بدهند که به این وضعیت اصطلاحات سوختگی الیاف گفته می شود .
مقاومت کم در مقابل سایش و فشار : ضخامت کم و نازکی الیاف موجب شکنندگی آنها و عدم مقاومت در ازای فشار ، سایش و ... میگردد . از این رو لازم است از قرار دادن شی ءها سنگین ، پایه های مبل و تخت بر روی فرشهای ابریشمی خود داری نمود .
همانطور که در بالا اشاره شده مواردی که تحت عنوان عیب از آن ها نقل شده شده است در صورت مراقبت و شیوه صحیح مراقبت عیب نبوده و میتوان از محصول برای سالیان متمادی بهره گرفت .

اشکال فرش های ابریشمی

فرش های ابریشمی متناسب با معیار ابریشمی که در بافت آن ها بکار گرفته شده است به یک سری سیرتکامل کلی قابل تقسیم بندی می باشند ، به‌دنبال به اشکال فرشهای ابریشمی اشاره مختصری خوا‌هیم نمود .
فرش تمام ابریشم : به فرشهایی گفته میشود که پرز ، چله و حتی نخ خاب آن از محصول ابریشم باشد و همانطورکه از نام آن مشخص است به طور کامل از ابریشم هستند .
فرش گل ابریشم : زیبایی نخ ابریشم در بافت هایی بی نظری مانند گل ، طیوران و ... بی نهایت دلفریب و چشم نواز خوهد شد . در فرش ها گل ابریشم نقش هایی اندک و عموما به دور حاشیه ها از ابریشم بافته شده و سایر قسمت های فرش از الیافی دیگر مانند پلی استر ، اکریلیک و ... خواهد بود . در فرشهای گل ابریشم معمولا چله از ابریشم خالص است.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 قالیشویی در مشهد  


اصول گزینش فرش مطلوب برای دکورا سیون خانه
یکی مهم‌ترین موادسازنده چینش در هر منزل، فرش میباشد که می بایست با دقت به گونه دکورا سیون گزینش شود و کاربری آن از پیش رقم خورده باشد . اندازه ، رنگ و طرح فرش نکات مهم در گزینش فرش متناسب با دکور منزل می‌باشند . فرش های ماشینی در اشکال 500 کتف ، 700 کتف ،1000 کتف ، 1200 کتف و 1500 کتف تولید و وارد بازار فروش می گردند .
چنانچه به‌دنبال زیبایی اضافه در خانه خویش می‌باشید بهتر میباشد فرش ماشینی با تراکم و کتف فراتر را خریداری نمایید و درصورتی که پیرو فرش مقاوم و با دوام زیاد می باشید فرش 700 کتف شایسته ترین گزینش میباشد . فرش های 1200 و 1500 کتف نسبت به 700 و 1000 کتف بسیار شکیل خیس و مطلوب خیس چیدمان های مدرن خواهند بود چراکه با بالا رفتن کتف و تراکم به نازکی و خوش بافت بودن فرش افزوده می‌شود به طوری که‌این محصول ها را فرش دستبافگونه خطاب میکنند . فرش های ماشینی 500 کتف و 700 کتف برای مکان های به هم ریخته و پرتردد منزل مانند هال ، جلوی درب محل ورود و ... و مکان هایی که در روئت کرد مهمانها نیستند مانند اتاق خواب ها مطلوب هستند .
فرش های 1500 کتف ، فرش های 1200 کتف و فرش های 1000 کتف ؛ مطلوب برای پذیرایی و نصیب هایی از منزل می‌باشند که مستلزم فرش های ماشینی لاکچری و قشنگ بوده و تردد و رفت و آمد در آن نصیب ها اندک میباشد . هر مورد از فرش های ماشینی با اعتنا به طرح و نگاره های مختلفی که دارا‌هستند توانسته نیاز مشتری را بر طبق سلیقه ای که داراست تامین نمایند .
از در میان فرش های ماشینی کاشان ، فرش های 1200 کتف بسیار دوست داستنی می‌باشند و از حیث طرح و رنگ نیز دارنده تنوع بالای می‌باشند . از این فرش های دقیق و ریز بافت می قدرت در پذیرایی ها بهره برد . استعمال از فرش 1200 کتف با طرح و نگاره های سنتی در نصیب پذیرایی خانه با مبلمان کلاسیک ، فوق العاد میباشد . در صورتی مبلمان نصیب پذیرایی معمولی میباشد ، از فرش های هزار ودویست کتف با طرح و نگار های به هم ریخته استعمال نمائید و در صورتی‌که مبلمان منلتان طرح دار میباشد از فرش های بی آلایش و خلوت استعمال فرمایید . این فرش های ماشینی ، که دارنده تراکم 3600 می‌باشد دستبافتگونه میباشند و در پذیرایی های مجلل و کلاسیک جلوه گری مینماید و علاوه بر زیبایی به جهت تعداد گره های بالا ، دارنده کیفیت بسیار بالایی نیز میباشد
فرش ماشینی کاشان مجموعاَ به دو جور تقسیم میگردند : فرش ماشینی سنتی و فرش ماشینی کلاسیک . گزینش این جور فرش ها به ذوق وسلیقه اشخاص بستگی داراست .

خرید فرش ماشینی متناسب با دسته چینش
با اعتنا به زیاد شدن طرح ها و نقشه ها و گونه های برندهای فرش ماشینی امروزه گزینش مدل فرش و خرید فرش ماشینی متناسب با چینش یک کدام از گرفتاری های اکثری از مشتریان می‌باشد . از اول موردها در گزینش فرش اعتنا به گونه چیدمان منزل میباشد .
فرشی که برای کاربرد در دکورا سیون سبک امروزی تعیین میشود بسیار مختلف با فرشی میباشد که در سبک‌های کلاسیک کاربرد داراست . به کار گیری از فرش‌های ماشینی سنتی شایسته ترین تعیین برای کاربرد فرش در چینش سبک کلاسیک میباشد . برای چیدمان هایی با سبک کلاسیک گزینش فرش های سنتی اهل ایران و گلیم ها شایسته ترین گزینش میباشند . در اکثر چیدمان های امروزی برای این که هارمونی پباده سازی از در بین نرود از فرش های امروزی و فانتزی به کار گیری می گردد .
فرش های کهنه نما یا این که به عبارتی فرش ماشینی وینتیج معمولا ارتفاع قدمت بالاتری نسبت به دیگر فرش های امروزی دارا‌هستند به این دلیل‌که در بافت این دسته فرش از الیاف آکریلیک هیت ست گردیده مصرف شده میباشد که سبب ساز مقاوم خیس شدن فرش در قبال گرما ، حرارت و ضربه میشود . این مدل قالی کاشان در گونه های دکورا سیون ها به خصوص سنتی کاربرد فراوان دارااست .
فرش ماشینی ابریشمی با دارا بودن خاصیت ظاهری بسیار مطلوب برای مکان های لبریز تردد منزل است چون به حیث کتف و تراکم کمتراز ضخامت خاب بیش تری برخوردار‌است .
گلیم فرش های ماشینی شایسته ترین گزینش برای فرش آشپزخانه می‌باشد چون گلیم فرش دارنده قیمتی مطلوب بوده و از پرز هایی کوتاه نیز برخودار میباشد و به همین خیال و خاطر کثیفی ها در فرش نگه داشته نمی‌شود و رطوبت کمتری را نیز به خویش می گیرد
یک کدام از تازه ترین نوع های فرش مطلوب پذیرایی ، فرش کلاریس میباشد . فرش کلاریس نسل جدیدی از فرش های ماشینی کاشان میباشد که تعیین آن قادر است فضای پذیرایی را مختلف و امروزی نشان دهد .
جدیدترین گونه فرش مطلوب پذیرایی میان فرش های ماشینی، فرش ۱۵۰۰ کتف میباشد. این فرش بافت ریزی دارااست، سبک و لطیف میباشد، پرز ندارد و طرح و نقش های آن نو و بی سابقه میباشد.
فرش رخنه‌ یک کدام از دوست داستنی ترین فرش‌ های بازار فرش میباشد . نقشه و پباده سازی فرش شکاف بیش تر گردان و گل و برگ طبیعی میباشد . فرش های سوراخ گزینش قابل قبولی برای کامل شدن دکورا سیون منازل امروزی و کلاسیک خواهد بود .
فرش ماشینی شگی پرزبلند یک کدام از دسته های فرش امروزی میباشد که در چینش های مدرن، چه سبک امروزی و چه فانتزی بسیار کاربرد دارااست . چیدمان‌های امروزی با رنگ‌های پر‌نور، شایسته ترین زمان برای به کارگیری از اشکال فرش‌های شگی میباشند . رنگ‌های خنثی در فرش های ماشینی امروزی کامل کننده گونه های چینش میباشد و تحت عنوان عنصری برای تولید رابطه در دور و اطراف استعمال می‌شوند و به صورت کلی این فرش با اقتدار متعددی نرم در اشکال چیدمان میباشد.

سایز و رنگ مطلوب فرش برای دکورا سیون
اندازه فرش دلیل مهمی در بهبود دکورا سیون داخلی منازل به شمار می رود . برای تعیین اندازه مطلوب فاکتورهایی نظیر بعدها فضای متبوع و مبلمان آن دخیل خواهد بود . تعیین اندازه متناسب فرش در چیدمان داخلی هر فضایی بسیار اهمیت داراست چراکه به تنهایی می تواند منجر زیباتر شدن دور و اطراف شود. فرش‌های ماشینی جایگاه یک کاشان در بعدها استانداردی به بازار عرضه میشوند . این ایام فرش‌هایی با بعدها و فرم‌های امروزی و مختلف مانند بیضی و شش ضلعی و یا این که فرم‌های نامتقارن و غیرهندسی که دربرگیرنده استانداردهای فرش در بازار موجود است . فرش‌های مستطیل صورت با بعد ها ۶ متری (با بعد ها ۲*۳)، ۹ متری (۲.۵*۳.۵) ، ۱۲ متری (۳*۴)، ۲۴ متری ۴*۶ و قالی‌کوچک ۳ متری (۱.۵*۲.۲۵)، بعد ها استاندارد و رایج فرش‌های مستطیل صورت میباشد . فرش‌های دایره‌ای صورت با هر فضایی هم‌خوانی ندارند . یکی فضاهای مطلوب برای به کارگیری از فرش گرد ، استعمال برای میز ناهارخوری گرد میباشد. فرش در دور و اطراف پذیرایی وسیع منزل نباید در اندازه اتاق گزینش شود و می بایست دارنده اندازه ای مطلوب جهت قرار دادن مبل ها بر روی آن به یاور جای رویه رفتن مطلوب در بیرون از فرش باشد .
رنگ فرش ماشینی مهم‌ترین عنصر در تعیین فرش مطلوب با چینش به حساب آورده می شود . رنگ ها به سه جور کلی تقسیم می گردند: رنگ های سرد، رنگ های گرم و رنگ های خنثی .
فرش با رنگ های گرم برای آشپزخانه ها یا این که نشیمن ها مطلوب بوده و فرش با رنگ های سرد مانند سبز کمرنگ و آبی‌رنگ اضافه برای اتاق خواب ها در لحاظ گرفته میگردند . فرش ماشینی با رنگ های خنثی مانند سپید، بژ و خاکستری در هر دو چهره کاربرد دارا هستند . برای اتاق ناهارخوری بهتر میباشد از فرش هایی با طیف رنگی گرم و برای اتاق نشیمن از فرش هایی با تم رنگی خنثی به کار گرفت . فرش های پر‌نور برای مکان های با فضای کوچک مطلوب میباشد چون فرش رنگ پر‌نور سبب ساز میگردد که آن محیط بزرگتر به حیث رسد و فرش های با رنگ های تیره برای مکان های با فضای وسیع مطلوب هست چون سبب ساز می‌شود که گوشه و کنار گرم خیس و صمیمت خیس به لحاظ رسد .

مدل متاع فرش ماشینی متناسب با دکور منزل
امروزه مواد اول ای که در ساخت فرش به کار گیری می‌شود که او‌لین ادله کیفیت فرش به حساب آورده می شود . اکثر فرش های ماشینی کاشان از الیاف اکریلیک هیت ست گردیده به کار گیری مینمایند . فرش های اکرلیک هیت ست گردیده دارنده مقاومت و استحکام بسیار متعددی می‌باشند . فرش‌هایی که بافت دقیق و لطیف دارا‌هستند الیاف پنبه قابل انعطاف خیس از پشم بوده و طیف رنگی متنوعی را در بر میگیرند و امکان ست شدن با گونه های دکوراسیوون ها را دارا است .
فرش های شنل با نخ های پلی استر مطلوب فضاهای لبریز تردد میباشد. این فرش ها در قبال رطوبت مقاومت خیر و خوبی نداشته و با قرار دریافت کردن در معرض نوروفروغ بی واسطه خورشید به مرور دوره تغییر تحول رنگ میدهد. فرش ماشینی با الیاف تصنعی نایلون برای فضاهای پرتردد بسیار مطلوب و با دوام خیس میباشد و به سادگی منزه می‌شود .

طرح فرش متنایب با چیدمان
تعیین طرح فرش به سبک چینش و طرح مبلمان و پرده ها و مجموعاَ بقیه وسایل بستگی داراست . سرمشق و طرح فرش بایستی متناسب با سبک کلی پباده سازی چینش دور و اطراف تعیین شود . امروزه تنوع و رنگ قالی های ماشینی کاشان به طوری میباشد که نیاز همه اشخاص را برآورده می‌نماید. دسته بافت و انواع خاصی که فرش های امروزی دارا‌هستند سبب ساز گردیده آیتم بسیار قابل قبولی برای دکورا سیون های امروزی و غربی باشند. دکورا سیون امروزی برای هارمونی المانهای پباده سازی، نیاز به فرش فانتزی و قالی امروزی دارا هستند . به کارگیری از گلیم یا این که فرش‌های سنتی اهل ایران شایسته ترین تعیین برای کاربرد فرش در چیدمان سبک کلاسیک میباشد.

خرید فرش ماشینی متناسب با دکورا سیون
دعوا درباره ی تعیین فرش متناسب با چیدمان بسیار زیاد و انتها ناپذیر میباشد و طرح و نقشه های گوناگونی که هر روز روانه بازار می‌شوند دست مشتریان را در تعیین گشوده خیس میکنند . یک کدام از شایسته ترین مارک های فرش ماشینی تیم تولیدی فرش دیوان است .
مشتریان عزیز می‌توانند با ورود به تارنما فرش دیوان ، فرش مطلوب با دکورا سیون خانه خویش را گزینش کرده و پیشنهاد دهند . در مغازه اینترنتی فرش دیوان کاشان این قابلیت آماده گردیده تا مشتری بتواند فرش متناسب با دکورا سیون خویش را با ارسال بدون پول تحویل گرفته و از ضمانت طومار دارای اعتبار فرش فایده بگیرد .
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

 قالیشویی در مشهد در قالیشویی قدس خراسان در حین شستشوی فرش ماشینی به مدل و مال فرش اعتنا متعددی میشود. فرش‌های ماشینی اشکال مختلفی دارا هستند که هر کدام با دقت به خصوصیت‌های یگانه خویش مستلزم یک طرز شستشوی متعدد می باشند.
جور بافت و متریال به‌کاررفته درین فرش‌ها آن ها را در نوع‌بندی‌های:
ابریشمی
پشمی
کرک
آکریلیک
و ... قرار می دهد.

شیوه تمیز کاری و شستن این دسته فرش‌ها با هم تفاوت داراست و شربت اوغلی برای این زمینه اهمیت متعددی قائل میباشد و در هنگام شستشوی فرش ماشینی به فرآورده و بافت دقت کرده و از ماده های شوینده و طریق شستشوی مطلوب استعمال میکند. این فعالیت سبب می شود تا فرش کیفیت خویش را از دست ندهد و ساختار و صورت اول و دیگر مختصات ظاهری خویش را محافظت کند.

شستشوی فرش ماشینی
شیوه شستشوی فرش ماشینی
شستشوی گونه های فرش ماشینی با استعمال از ماشین‌آلات تمام‌خودکار بوسیله قالیشویی شربت اوغلی انجام می‌گردد.
طرز شستشوی فرش‌های ماشینی به‌سیرتکامل‌ای میباشد که ؛
فرش قبلی ورود به دستگاه شستشو وارد دستگاه خاک‌گیری می‌گردد تا بدین‌ترتیب همه گردوغبار و خاک از درون آن بیرون شود. در مرحله بعدی فرش با آب‌پاشی فراوان خیش گردیده و وارد دستگاه شستشوی اتومات میشود. این دستگاه طبق برنامه‌ریزی که برای شستشو دارااست فرش‌های ماشینی را شسته و آبکشی می‎نماید. آب‌کشی با آب فراوان انجام می شود تا کمترین اثری از مواد شستشو در فرش باقی نماند.
مرحله بعدی کم آب‌کردن فرش میباشد که با:
طرز‌های طبیعی و آفتاب
و نیز بوسیله دستگاه‌های کم آب‌کن اتومات
انجام می شود.

درصورتی‌که فرش شما ازنظر عیوب ظاهری دارنده نقص‌ و ایرادی باشد بوسیله متخصصین ما در شربت اوغلی این نقص‌ نیز برطرف می گردد و سرویس ها ترمیم فرش نیز از تخصص های ما است، البته پیش از آن و پیشین از بردن فرش در محل شما با شما در زمینه ی اختلال فرشتان کلام می گردد تا در آینده هیچ‌سیرتکامل سوءتفاهمی به وجود نیاید. همینطور فرش شما در کارگاه به وسیله متخصصان بازنگری گردیده و در حالتی‌که خلل احتمالی داشت با شما تماس خواهند گرفت و خلل فرش را به حضورتان می رسانند.
اما شما نباید نگران عیوب فرش خویش باشید.
چون ما سرویس ها بازسازی و تجدید بنا فرش را نیز ارائه میکنیم.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

هنر قالی‌بافی

 قالیشویی در مشهد  هنر قالی بافی[۱] [۲] در زمینه ی مورخ پیدایش فرش داده ها دقیقی نیست البته با دقت به اثر ها باستانی و کشفیات آدم، اثبات شده است که هنرهایی نظیر سبد بافی، نمد بافی، زیلو بافی، جا جیم بافی و گلیم بافی تمامی کلیه پیشگفتار‌ای بر پیدایش هنر قالی بافی بوده‌میباشد. فرش‌های اولیه دارنده طرحهای بی آلایش و ابتدایی و شکسته و عمدتا فرضی باف بوده‌میباشد که جنبه به کارگیری روزانه داشته‌اند و پژوهشگران در باب مهد فرش بافی در بالا به مصر تحت عنوان مهد این هنر تاءمل می‌کرده‌اند امّا با پیدایش او‌لین فرش به اسم پازیریک که در کوههای سیبری در سال ۱۹۴۹ به وسیله پروفسور رودنکو کشف شوید نظرها دیگر را فسخ نمود و با دقت به‌این مثال عملی، مهد قالیبافی از سواحل رود نیل و دجله و فرات، به آسیای مرکزی تغییر‌و تحول مکان بخشید و اثبات کرد که مهد هنر فرش بافی در کشور‌ایران بوده‌میباشد. قریهٔ.[۳]

احتمالا برای او‌لین توشه افرادچادرنشین فرش را برای کف خاکی ذیل چادرهایشان تعیین کردند. برخی مطالعات نشان می دهند که ممکن میباشد فرش به وسیلهمصری‌ها یا این که چینی‌ها یا این که دیگر اقوام ابداع گردیده باشد. باستان شناسان روسی رودنکو و گربازنوف در سال ۱۹۴۹ و در درهٔ پازیریک حدودا در ۵۰۰۰ فوتی کوه‌های آلتایی، کشف کردند؛ که در پنج قرن گذشته از به دنیاآمدن فرش بافی به بالاترین حد خویش رسیده بود، این فرش به فرش گره دار مشهور میباشد.[۴] در دست نویس‌های چینی‌ها، اولی سند جان دار درباره با موجودیت فرش پیدا شد که مرتبط با سلسلهٔ ساسانیان می باشد.(۲۴۴تا۶۴۱بعد از به دنیاآمدن)

فصل بهار خسرو
امپراتور هراکلیوس در سال ۶۲۸ میلادی به شهر تیسفون (پایتخت ساسانیان) کمی فرش آورد. در سال ۶۳۷ میلادی عربها به تیسفون حمله و شهر را غارت کردند. از بین فرشها فرش باغی مشهوری به اسم\" موقع فصل بهار خسرو\"بود. در مورخ از این فرش به اسم گران بهاترین فرش خاطر شده است. در طول سلطنت خسرو اولیه(۵۷۹تا۵۳۱)فرشها به طور ۹۰ فوت مربع یافت می شد. متأسفانه عربها این فرش را به قطعات کوچکتر بریده و فروخته‌اند. مورخان عرب این فرش با ارزش را این سیرتکامل تعریف کرده‌اند:در کناره‌هایش تختی با شکوه از گلهایی به رنگ‌های قرمز رنگ، آبی‌رنگ، زرد رنگ، سبز، سفیداست. همینطور رنگ مسئلهٔ آن با الهام از رنگ زمین طلایی رنگ میباشد و سنگ‌هایی به شفافیت کریستال که در خاطر تصوری از آب میباشد. گیاهان همانند حریر و میوه‌ها با رنگ سنگی صورت گرفته‌اند.

در زمینه ی صنعت قالیبافی در عصرٔ تیموریان می‌اقتدار ذکر کرد: با دقت به عشقٔ شاهرخ به هنر این صنعت توانست در‌این روزگار پیشرفت نماید و در عین هم اکنون اوزون حسن، مؤسس سلسلهٔ آق قویونلوها بدین هنر اعتنا خاصی داشته‌میباشد[۳]

تاریخچه قالی در زمانه صفویه
ولیکن با اعتنا به مثال‌های عالی ما‌نده از روزگار صفویه می بایست بیان کرد که نقطع ی عطف هنر در کشور‌ایران خصوصاً هنرهایی مثل کاشیکاری، قالیبافی منقش کاری در‌این روزگار بوده و درین روزگار به نقطع ی عطف شکوفایی خویش رسیده‌میباشد به‌طور نمونه فرمان روا طهماسب که خویش عشق و علاقه به هنر داشته و از طراحان فرش در طول خویش بوده هنرمندان پهناور را در تبریز گرد آورد و به امداد قابل مراعات‌ای به آنان کرد و در طول فرمان روا عباس این هنر به اعلا رتبهٔ خویش رسید. سلطان عباس در اصفهان یک سوله دایر کرد و در‌این کارخانه فرشهای نفیسش برای دربار ایجاد نمود نمود و پیشرفت قالی به انجام رسیدهٔ که یکی منابع اقتصادی آن زمانه شوید و به امر او کارگاههایی در مشهد، کاشان، شیروان، قره گلشن، استر آباد، و گیلان دایر شوید و فرشهای نفیسی همچون فرش اردبیل، چلسی و فرشهای زیبای دیگری زینت بخش موزه‌های جهان شوید. قالی بافی که در قرن (روستا) و یازده به کمال خویش رسیده بود رو به تنزل گذاشت و دیگر نتوانست به روزگار با شکوه خویش برگردد.

قالی بافی در عهد و پیمان مفرغ
او‌لین اطلاع یا این که همان کشفیاتی که آرم‌ای از هنر قالیبافی در عهدوپیمان مفرغ را با خویش در ادامه دارااست مرتبط با کارد قالیبافی میباشد که بوسیله «ا. ن. خلوپین I.N.Khlopin» راجع‌به ابزار منحصر قالیبافی، از پاراگراف کاردک، از گورهای بعد از ظهر مفرغ در ترکمنستان و شمال کشور ایران کشف گردیده و او‌لین توشه در شماره دوم از دورة پنجم خبر نامه Hali (فصل‌پاییز ۱۹۸۲) به چاپ رسید، البته پر‌نور‌ترین تصویر در زمینه‌ی قالی بافی پیمان مفرغ (۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سال پیش از تولد مسیح) را پزشک معالج علی حصوری به دست میدهد. او برای اولی توشه در سال ۱۳۵۴ با دو ابزار از این گونه مواجه شد که بعد از وقوع یک سیل و پدید وارد شدن یک روشن دل به وسیله یک مرد قشقایی در شمال غربی راهجرد و در حوالی کامفیروز عجم پیدا گردیده بود. او در توضیح عوارض وابستگی این ابزار به ابزار قالی بافی با باز‌نگری صورت ظواهر و جور پباده سازی و ایجاد آنها و ارائه تصویر روشنی از مشخصاتشان چنین می‌نویسد.

قطعه‌ای که سرنیزه و امثال آن به حیث می آید دارنده زایده کوچک رخنه‌ داری در انتهاست که با یقین محل نصب گونه چوبی میباشد، البته بسیار دقیق به‌طوری‌که با این نازکی نمی‌توانسته‌میباشد برای ضربه زدن به فعالیت رود، بلکه به‌طور جدا در شغل های عادی و صرفا برای براندن موثر بوده‌میباشد. در‌حالتی که این وسیله تحت عنوان مبارزه‌افزار به فعالیت رفته باشد می بایست نوک آن صدمه چشم باشد یا این که ساییدگی پیدا کرده‌با‌شد. در حالی که صرفا دو نصیب کنار آن، یعنی دقیقاً حاشیه دو تیغه آن بر اثر ارتفاع کاربرد و احیاناً تیز کردن‌های مکرر فرو رفته و قوس برداشته‌میباشد. این نشان میدهد که وسیله برش بوده‌میباشد. با یقین این، یک کارد برش خامه بوده‌میباشد. جای مدل کوچک آن هم تنها برای یک کارد عادی شایستگی داراست و از رخنه‌ آن نخی می‌قبل‌میباشد که آن را به نوعٔ چوبی اثبات می‌کرده‌میباشد.

قطعه دومین که گشوده ممکن میباشد ابزار جنگی به اکانت آید میله بلند جوالدوز مانندی میباشد با محرمانه پررنگ و دکمه مانند، ارتفاع آن ۴۵ سانتیمتر و قطر ته آن نزدیک به یک سانتیمتر و نوک آن تیز میباشد. در مسافت روستا سانتیمتر از ته آن سوراخی در بدنه آن چشم میگردد در شرایطی که که‌این وسیله ابزار جنگی می‌بود، می‌بایست که آن هم باریک و شکاف دار و به هر حالا شکلی باشد که بتوان گونه‌ای به آن متصل کرد. در حالی که ته آن کلفت و غیرقابل قرار دادن در نوع چوبی میباشد. ته آن هم از پارچه رد نمیشود تا سوزن یا این که جوالدوز باشد. همین که‌این قطعه از ته اندک اندک باریک میگردد علامت آن میباشد که نمی‌توانسته‌میباشد در گونه‌ای جا گیرد. جمعاً این قطعه چنان همت ندارد که بتواند ابزار جنگی یا این که وسیله دوخت و دوز باشد. چندان مرتب یا این که خوشگل هم وجود ندارد که بتواند وسیله تزیین باشد. آنچه زینت آن محسوب می‌شود شیارهایی در ته آن میباشد و نشان میدهد که به همین ترتیب و عریان در مشت جای می‌گرفته و شیارها مانعی برای لغزیدن در مشت میباشد. به لحاظ میرسد این وسیله می‌توانسته‌میباشد دو کاربرد داشته باشد:

ابتدا اینکه این ابزار به جای کتف یا این که دفتین وسیله کوبیدن فرش بوده‌میباشد. در عصری که هنوز دفن قالیبافی ابداع نشده بود و در صورتیکه گردیده بود، وزنی برای کوبیدن نداشت تا در قالی هم از آن مصرف شود. دیگر اینکه همین ابزار امروزه بین توده متعددی از قالی بافان غرب کشور ایران از گزاره بخش ها انگوران، افشار، گروس (بیجار)، و بخشی از کردستان به عمل می‌رود که آن را به کردی سنگ (به انگلیسی: Seng) و به(به ترکی استانبولی: خیلان) میگویند. فقط تفاوت درین میباشد که سنگ یا این که خلال بنابر ملزومات صنعت در زمان ما از کالا آهن میباشد همین سنگ یا این که خلال را تا پنجاه سال پیش در بخش مهمی از کشور ایران مخصوصاً در غرب کشور‌ایران به عمل می‌برده‌اند و به فارسی آن را سُک (به انگلیسی: Sok) نامیده‌اند. ولی با پدید داخل شدن کرکیت، نقش و فرآورده آن میان آن‌ها عوض شده است و بعد از کوبیدن پود دوم با کرکیت یا این که دفتین و اکثر وقت ها قبلی از آن برای نظم بخشیدن به چله‌ها و یک دست کردن آن به کارگیری می گردد. به‌این معنا که آن را مورب در چنگ میگیرند و آرام روی تارها و در سراسر پهنا بافته می کشند بدین ترتیب قطعه دوم مفرغی هم به احتمال بسیار زیاد وسیله قالی بافی میباشد. ادله مهم دیگری که درباره ی ابزار قالی بافی بودن این قطعه دوم موجود هست، وجود شکاف در مسافت ۱۵ سانتیمتری از راز و ۱۰ سانتیمتری از ته آن میباشد، به احتمال قادر از این ترک برای کشیدن پود به کارگیری می‌گردیده یعنی این قطعه به عبارتی نقشی را داشته‌میباشد که در حال حاضر سیخ پودکشی در مناطقی همچون آذربایجان بر عهده داراست. سوای شک وتردید قسمتی از پود را از این شکاف رد می‌کرده‌اند و آن گاه خویش آن را با پود از مسافت تارها می‌گذرانده‌اند.

محل پیدا شدن این دو قطعه در گوری قربت کامفیروز عجم بوده‌میباشد. این محل مسافت چندانی از تپه ملیان ندارد که اکتشافات آن دارای اسم و رسم میباشد و مورخ آن قبلی از عصر مفرغ ابتدا می‌گردد. البته اینکه این دو قطعه از گوری پیدا شد، ادله دیگری میباشد بر اینکه ابزار قالی بافی میباشند. احتمالاً ابزارهای قالی بافی زن بافنده را با وی به خاک می‌سپرده‌اند تا در عالم دیگر هم بدون شغل نماند. قطعاتی هم که از آسیای مرکزی کشف گردیده همه در گور زنان بوده‌میباشد. بعداز مشاهده دو ابزار ذکر شده مثال‌های مفرغی دیگری نیز مشاهده گردیده که گاه سه یا این که چهار سُک یا این که خلال به هم و با رینگ مفرغی دیگری به هم متصل بوده‌اند. این مرحله دیگری در پیشرفت به سوی ساخت کتف قالی بافی میباشد یعنی به جای به کارگیری از یک سُک، سه یا این که چهار سُک را همدم کرده، تلاش آن را چندین برابر کرده‌اند. کهنترین مثال‌ای که از این ابزار کشف و ضبط گردیده از تپه یحیی میباشد که از هزاره سوم پیشین از به دنیاآمدن می باشد و این ابزارها کلیه و به احتمال زیاد ابزارهای قالی بافی می باشند. سُکهای متعددی نیز از تالش به گونه آمده‌میباشد که تصویر آنان‌را برزورسکی در کتاب «مروری بر هنر کشور ایران» به دست داده‌میباشد.

همینطور بخش مهمی از قطعات مفرغی که از لرستان به دست آمده و به اسم گیره یا این که سنجاق یا این که سوزن و امثال آن نامیده گردیده‌اند. سُکهای آراست قالی بافی می‌باشند و قلابی که معمولاً در رمز آنان با پیکره کوچک گوزن، بز وحشی و امثال آنها تشکیل‌شده، تحت عنوان دستگیره آن و مشابه قلاب یا این که جا انگشتی در مضراب سنتور میباشد و به‌طور معین برای قرار دریافت کردن با انگشتان و کوبیدن قالی میباشد.

تنی چند از این سکها در موزه جمهوری اسلامی ایران باستان موجود هست. این قطعات وابسته به هزاره سوم گذشته از تولد در تپه یحیی و هزاره دوم در تالش و هزاره نخستین در لرستان به دست آمدند و نهایی مثال‌ها حتی آرم‌ای از تحول بی نقص چاقوی قالی بافی را دارا‌هستند. این وسایل دو مثال‌اند به شماره‌های ۱۲۹۶ د. ک. آ ۱۳۹۶ و ۳۵۷۲ د. ک. آ ۱۶۵۱۱ در موزه جمهوری اسلامی ایران باستان که بسیار شایان توجه‌اند. اول مثال دارنده سه نصیب گونه، کاردک و سُک با هم میباشد. این مرحله مهمی در پیشرفت میباشد هم در صرفه جویی و کاربرد فلز کمتر و هم تضییع وقت کمتر برای گذاشتن و برداشتن ابزارها، ولی هنوز کارد را مثل کاردهای گذشته دو طرفه ساخته‌اند و حالا آنکه می‌توانستند مثل کارد و قلاب آذربایجانی یک طرفه بسازند. مثال آنگاه که شباهت آن به کارد یا این که قلاب آذربایجانی بسیار زیاد میباشد و با آن قابل مقایسه‌میباشد بدین مرحله از پیشرفت رسیده‌میباشد از‌آنجا که هنوز راز این قطعه مانند سک میباشد و خمیدگی قلاب را ندارد پر‌نور میباشد که از آن مثل سک به کار گیری می‌شده است.[۳]
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

قالیشویی در مشهد رنگ یکی‌از مواقعی میباشد که میتواند به معنای هر چیزی باشد – بسته به اینکه با چه کسی حرف می‌کنید و در چه وضعیتی خویش می‌باشید. بعد از آن عادلانه میباشد که بگوییم ، طراحان داخلی مطمئناً از رنگ تحت عنوان بخشی از روانشناسی کار خویش و رنگ چیدمان را به کارگیری می کنند، و همین گزینه را می اقتدار در باب نقاشان نیز بیان کرد؛ که بسته به روحیه ای که در عمل خویش دارا هستند ، از رنگ های پر‌نور و یا این که رنگ های تیره به کار گیری می نمایند. شایان ذکر میباشد که غالباً هنگام رفتن به یک اتاق ، رنگ حقیقی و واقعی روی دیوارها لزوماً او‌لین چیزی وجود ندارد که متوجه میشوید. آنچه شما با این هم اکنون متوجه خواهید شد چیزهایی مانند فروغ میباشند. چقدر در اتاق پذیرایی میباشد فروغ و روشنایی موجود است؟ آیا جایی میباشد که شما می‌خواهید باشید؟ کلیه اینها مستقیماً ذیل تأثیر رنگ چینش، دیوارها و کفها میباشد. بیایید نگاهی به بعضا از رنگهای متفاوت و تأثیر آن‌ها بر شیوه شم شما بیاندازیم.

رنگ قرمز رنگ
رنگ قرمز رنگ
قرمز‌رنگ به صورت معمول یک رنگ شدید میباشد. مانند نمونه مانند فیلم جین ایر ، اکثر زمان ها قادر است خطر یا این که وحشت را نشان دهد چون می‌تواند یک اتاق کوچک را حتی کوچکتر جلوه دهد و دیوارها حس محدودیت بیشتری نمایند. با این حالا قرمز‌رنگ نیز می‌تواند یک شخص را در رفتار گرم قرار دهد و با نوروروشنایی مطلوب در واقع میتواند یک فضا بی نیاز و دعوت کننده تولید نماید. خصوصاً در یک فضای اجتماعی در باطن منزل در برانگیخته کردن اشخاص بسیار تاثیر گذار میباشد. جفت شدن قرمز رنگ با کفپوش مطلوب مهم میباشد چون یک چوب تیره یا این که فرش اکثر اوقات می‌تواند اتاق را کوچک خیس نشان دهد. سفارش میکنیم هنگام تولید فضایی دعوت کننده ، دیوارهای قرمز رنگ را با یک فرش پر‌نور لایت ست فرمائید و از رنگ دکورا سیون قرمز رنگ استعمال نمائید.

نوشته‌ی‌علمی ست کردن فرش با دکورا سیون را بخوانید

رنگ آبی‌رنگ
رنگ آبی‌رنگ
در مقابل قرمز رنگ آبی‌رنگ میباشد – رنگ چینش آبی رنگ رنگی آهسته بخش که وقار و شم تمیزی را تداعی می‌کند. غالباً از رنگ آبی رنگ برای خزینه به کارگیری می گردد و با کاشی پر‌نور یا این که کف چوب دشوار ست میگردد ، اگرچه در اتاق خوابها با یک کفپوش پر‌نور جفت می‌شود و به به عبارتی اندازه اثرگذار میباشد. بسته به اتاق گزینش گردیده ، خطر شم رنگ آبی رنگ به طور کاملً سرد و نا مطلوب موجود است – شخصیت “اندوه” را در فیلم “Inside Out” که شخصیت “خشکی” میباشد به حافظه آورید. ، مثلا یک فرش عالی در اتاق خواب یا این که بعضا اسباب مازاد مشغول کننده در خزینه می‌تواند از تولید احساس سردی خودداری نماید. پیشنهاد برتر اینجانب تعدادی گیاه حقیقی و واقعی برای افزودن معاش به هر اتاق کسل کننده یا این که مقداری سرد میباشد!

یه خبر خوش برای کلیه شما دوستان خوب که می خواهید فرش اقساطی بخرید. همان دیگه آنلاین خرید نمایید و ارزیابی پرداخت نمائید.

رنگ چینش بنفش
رنگ بنفش
رنگ چیدمان بنفش یک گزینه دیدنی میباشد و قادر است به شدت پایین تأثیر سایه ای باشد که شما گزینش میکنید – خواه یک مخملی بی نیاز و یا این که یک ورژن ی بنفش بسیار سبک خیس. دو‌مین به طور کاملً بازیگوش و برنا میباشد ، در حالی که ورژن قبل از نازکی و سر پرده برمی دارااست. وقتی که تحت عنوان یک رنگ ثانویه در اتاق از رنگ بنفش استعمال می‌گردد می‌تواند یک رویه عالی برای پررنگ کردن بخش های اتاق یا این که چینش باشد و در رخ جفت شدن با یک فرش با رنگ پریده می‌تواند روشی به طور کاملً منظم برای سبک کردن یک اتاق باشد. از دید تاریخی بنفش تحت عنوان یک رنگ تحت عنوان علامت گنج آیتم استعمال قرار می گرفت ، و حتی امروزه هنوز هم با سلطنت و توان دارای ارتباط میباشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

فرش‌های دستباف

قالیشویی در مشهد فرش‌های دستباف از برس‌های نرم به همراه مواد شستشو خنثی و پاره ای آب سرد به کار گیری میشود؛ این در حالی می باشد که برای خشکشویی فرش‌های ماشینی می‌قدرت از دستگاه‌های فوم ساز حاذق به همپا قالیشویی در مشهد شوینده‌های قادر بهره مند شد . دستگاه فوم ساز به کارگیری گردیده در فرآیند خشکشویی فرش ماشینی، مکانیزم مشابهی با دستگاه ماله پروانه‌ای موتوری داراست با این تفاوت که به جای استعمال از کاردک و تیغه، در سینی کف دستگاه از برس‌هایی با تارهای ضخیم استفاده شده میباشد . این تارها باعث می گردند مواد شستشو به لابه‌لای بافت فرش نفوذ کند و تمام آلودگی‌های جانور فی مابین تار و پود فرش در ماده های شوینده حل شوند . این قضیه را فراموش نکنید که شوینده‌ی مصرف شده در روند خشکشویی فرش، نباید اساس آبی‌رنگ باشد؛ در غیراین‌چهره بافت فرش به خیر خشک نمیشود و فضای منزل بوی نم میگیرد .

شویندها‌ی که در فرآیند خشکشویی فرش استعمال می‌گردد، نباید مبنا آبی باشد؛ چون سرعت خشک شدن فرش را نماید میکند و سبب ساز می شود فضای خانه بوی نم بگیرد .
سطح آخر خشکشویی فرش، مرتبط با خشک کردن بافت فرش یا این که موکت هست . درین نصیب متصدی قالیشویی با به کارگیری از دستگاه‌های وکیوم صنعتی با امکان جذب مایعات، تمام ماده های شوینده را از دربین تار و پود فرش جذب می‌کند . این کار سبب می گردد تمام آلودگی‌های حل شده در شوینده از بین بافت فرش خارج شوند .

دستگاه
خشکشویی فرشبیشتر بخوانید: مبل شویی با چه سازوکاری انجام میشود؟
گذشته
از سفارش سرویس خشکشویی فرش بدین نکات توجه نمایید خشکشویی فرش یک امر تخصصی در حوزه قالیشویی به حساب میاید؛ از همین رو به هر فرد یا گروه‌ای در زمینه ی انجام این مراحل اعتماد نکنید .
در صورتی فرش شما نیاز به ترمیم و رفوگری دارااست، شستشوی آن می تواند یک اشتباه گرانقدر محسوب شود . سفارش می‌کنیم قبلی از سود‌گیری از سرویس ها خشکشویی فرش از سرویس ها رفوگری به کارگیری کنید .
خشکشویی فرش هیچ‌گاه نمی‌تواند جای خدمت‌های قالیشویی صنعتی را بگیرد؛ از همین رو در شرایطی‌که فرش شما بازه زمانی متعددی میباشد که پاک نشده و لکه و آلودگی‌های متعددی در بین تار و پود آن موجود است، توصیه میکنیم به‌جای استعمال از خدمات خشکشویی فرش از خدمت‌های تخصصی قالیشویی صنعتی به کارگیری نمایید .
گذشته
از سفارش خدمت خشکشویی فرش، داده ها دقیق فرش یا موکت خانه و محل کار خویش را به مسئولان قالیشویی ارائه درخصوص

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

قالیشویی در مشهد 


الیاف بشرساخته با مواد نخستین تصنعی ، معدنی ، شیشه ، آلی ، پل آمیدها، پلی استرها، پلی اکریلونایترالها ... ، با مواد نخستین طبیعی ، ریون، سلولز استات،
الیاف مصنوعی
الیاف مصنوعی به الیافی گفته می شود که مواد اولیه آن به عبارتی عنصرها هیدروکربنی می باشند ودر طبیعت نیست بلکه می بایست با روشهای شیمیایی و فیزیکی ساختارهای جدیدی را تهیه کرد .
از اشکال آن می قدرت به موردها کلی زیر اشاره نمود :
1. پلی آ‌میدها (نایلون)
2. پلی استرها (پلی استر)
3. پلی اکریلو نیتریل (اکریلیک)

ساخت جهانی پارچه در سال 1995 حدود 80 بلیون پوند بوده میباشد.
ازاین مقدار نصف آن پنبه ای بوده میباشد و الیاف تصنعی و مصنوعی پاره ای بشتر از نصف آن را تشکیل می‌دهد.
Fiber Product (m. P.)
Polyester 3,887
Nylon 270
Olefin 521
Rayon/Acetate/Triacetate 498
Acrylic/Modacrylic 432

الیاف تصنعی و مصنوعی
سطح مدت الیاف تصنعی به گونه های گوناگون ساخت می‌شوند. برخی از آن ها عمومیت بشتری دارا هستند.

الف) نایلون
درسال 1928 کمپانی دوپنت ازدکتر کاروترز دعوت کرد که تحقیقات خویش را درآزمایشگاه های آن کمپانی برروی مواد پلمیری ابتدا نماید.
نتیجه زحمات وی با اعتنا به ساختمان ابریشم ایجاد پلیمر اولیه نایلون بود .
ریسندگی نایلون درکارخانه تولید الیاف به طور مذاب یا ذوب ریسی melt spinning انجام می شود

دانه های ریز پلیمر نایلون یا چیپس نایلون بعد از تولید وخشک شدن درمخزن ایجاد کننده مذاب ریخته گردیده و از فن ساز عبور داده می شوند . دراین مخزن یک حیطه حرارتی و دو همزن مارپیچی جای دارد حرفه های نایلون که از فن ساز بیرون شوند درتماس با هوا سریع جامد گردیده والیاف بدست می آیند . نایلون بدست آمده بسیار استحکام کمی دارااست از این رو نیاز به کشش دارااست تا نظم ملکولی آن افزایش یافته و استحکام بیشتر گردد.


سیستم پلیمری الیاف نایلون 6،6

مخلوط نایلون 6،6 : Polyhexanethylene Adipamide
ادغام نایلون 6 : Caprolactam
خاصیت فیزیکی نایلون
سطح بازه زمانی عرضی نایلون گرد وسطح طولی آن صاف میباشد . وزن منحصر به فرد یا چگالی آن 14/1 میباشد .الیاف نایلون کنونی دارای استحکام خوبی می باشند ومی اقتدار آن‌ها رااز محکمترین الیاف نساجی به اکانت آورد . در وضعیت مرطوب ....20-10 درصد استحکام خویش را از دست می دهند . نایلون خاصیت برگشت به وضعیت اولیه خوبی نیز دارااست. از این رو نخ تهیه گردیده از الیاف نایلون ازنقطه لحاظ صورت گیری مطلوب کشباف میباشد .خاصیت ارتجاعی نایلون از ابریشم نیز بهتر میباشد .

مختصات نایلون
تغییر تحول شفافیت
با دوام و کشسان
شستشوی معمولی و رنگ پذیر
مقاومت در قبال مایکروارگانیسم ها
مقاومت در قبال مواد شیمیایی
مقاومت در قبال سایش
به جای سوختن، ذوب می شود

خاصیت اشتعال نایلون بهتر از پنیه ویسکوز وابریشم و پشم میباشد ومقاومت بهتری دارااست . دربرابر شعله ذوب می شود واحتمال انتقال حریق به حریم درمورد آن نادر میباشد . اکسیژن هوا، رطوبت ونور بر نایلون اثر کرده وآن را تجزیه می نمایند. جذب رطوبت نایلون نادر ودرحدود 4/2 درصد میباشد .به علت رطوبت کمی که جذب می نماید خاصیت ایجاد الکتریسته بومی آن زیاد میباشد واین موضوع در ریسندگی ایجاد خلل می نماید .
خصوصیات نایلون پلیستر اکریلیک
ویژگی ها فیزیکی صورت ظاهری خیلی صاف و یکنواخت // //
ارتفاع طویل و کوتاه // //
رنگ نصفه روشن سفیذ سفیید تا نصفه روشن
شفافیت قابل در اختیار گرفتن // //
استحکام زیاد خوب تا عالی میانگین تا خوب
کشسانی تماما زیاد متوط تا خوب
از پنبه و ریون اضافه خوب
شرایط ارتجاعی
(بازگشت پذیری) خیلی خوب // خوب
رطوبت پذیری 4/2 – 8/3 کمتر از 1% 3/1
حرارت مقاوم – در 482F ذوب می‌گردد قابل انعطاف می‌گردد یا این که چسبناکی در 400 F در 300F زرد رنگ میشود. در 450 F قابل انعطاف یا این که چسبناکی
اشتعال به آرامی ذوب می شودآتش نمی گیرد. به آرامی می سوزد می سوزد با شعله رنگ زرد
انتقال الکتریسیته نادر – ساخت الکتریسیته می نماید. ساخت الکتریسیته مستقر می نماید. میانگین تا خوب
چگالی g/cm3 14/1 38/1 14/1 تا 19/1
خصوصیات شیمیلیی ثبات در قبال اسید در اسید غلیظ ضعیف می گردد مقاومت خوب در قبال اکقر اسیدها در اسید غلیط جراحت می بیند
در قبال قلیا مقاوم مقاومت در قبال اکثر قلیا معمولاً تاثیر نمی پذیرد
دربرابر فروغ خورشید اشعه UV ضعیف میشود
خصوصاٌ شفافها خوب خیلی مقاوم
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

قالیشویی در مشهد  در مقایسه سرامیک و فرش دستباف از دید طب سنتی می اقتدار اعلام‌کرد که فرش های ماشینی از نگاه روحی و خل وچل نیز تاثیر مثبتی بر آدم ها دارا هستند. مجموعاَ سرامیک ها و یا این که کفپوش های دیگر تک رنگ می باشند و در مورد ها بخش اعظمی نیز رنگ های آن زنده و پویا وجود ندارد ولی اکثر فرش های دستباف از طرح ها و رنگ های گوناگونی درست شده میباشد که تاثیر بسیار مثبتی بر نشاط روحی و خل وچل خواهد داشت. در‌حالتی که در مقایسه سرامیک و فرش دستباف اصل را برای تاثیرات روحی و خل وچل آن نیز در اختیار بگذاریم بهتر میباشد که فرش دستباف را گزینش نمایید. در بین فرش های دستباف ، فرش های اهل ایران به جهت سود گیری از نقشه ها و طرح های لبریز نقش و نگار از حیث تاثیر مثبت روحی و دیوانه قادر است شایان توجه باشد.

مقایسه سرامیک و فرش از دید محافظت زیبایی
یک کدام از دیگر از نکاتی که در مقایسه سرامیک و فرش بایستی به آن دقت شود محافظت زیبایی فرش دستباف با سپری شد دوره میباشد. فرش های دستباف با سپری شد عصر و پاخوردن خیر صرفا زیبایی خویش را از دست نمی دهند بلکه بر زیبایی و دیده نوازی آنها افزوده میگردد. برعکس با سپری شد عصر سرامیک ها و بقیه کفپوش ها از نگاه زیبایی مثل روز نخستین نخواهد بود به همین برهان شاید نیاز به ردوبدل آنان باشد.

مقایسه سرامیک و فرش از نظر ارتفاع قدمت
یکی مواقعی که بایستی در مقایسه سرامیک و فرش به آن اعتنا شود این میباشد که به صورت معمول فرش های دستباف قدمت بیشتری نسبت به سرامیک ها دارا هستند. هنگامی که فرش های دستباف تحت عنوان کفپوش گزینه به کارگیری قرار میگیرند کمتر در معرض جراحت دیدگی قرار دارا هستند و با سپری شد دوره نیز به قیمت آن افزوده می‌گردد و هرچه قدر پاخوری آن طولانی تر باشد ارزشمندتر خواهد شد.

عده بندی کلی مضرات و معایب سرامیک
به صورت کلی در مقایسه سرامیک و فرش دستباف از بینش طب سنتی و … می‌توانیم مضرات سرامیک را در نکات زیر برشماریم :

کفپوش های سرامیکی به جهت داشتن خواص انتقال سوز‌و‌سرما مطلوب برای فصول سرد نیستند.
سردی کفپوش های سرامیکی سبب بروز بخش اعظمی از بیماری ها مفصلی و استخوانی می گردند.
کفپوش های سرامیکی به جهت نداشتن تنوع و نقش و نگار زیبایی فرش را ندارند.
کفپوش های سرامیکی از نظر روحی و دیوانه نیز تاثیر مثبتی ندارند.
قدمت کفپوش های سرامیکی زیاد وجود ندارد و در چهره شکستن و یا این که اتفاقاتی از این قبیل می بایست همگی کفپوش ها را ردوبدل کرد.
با وجود اینکه در مقایسه این دو مزیت های متعددی را برای آن شمردیم و از دید طب سنتی نیز اهمیت به کارگیری از فرش دستباف را گزینه باز بینی قرار دادیم ولی مشکلی که مدام راجع‌به فرش های دستباف موجود است این میباشد که بها این فرش ها بسیار بالاست و برای خرید آن می بایست پول تعدادی برابر بقیه کفپوش ها و فرش ماشینی را پرداخت کرد.

ولی می بایست اعتنا داشته باشید که اولا هنگامی که اکثری از خانواده ها از فرش های ماشینی و یا این که کفپوش های دیگر به کارگیری می‌نمایند به احتمال زیاد بعداز مدتی مبادرت به ردوبدل آن‌ها می‌نمایند که هزینه مجددی را اجبار خواهد کرد دوما اینکه شما وقتی که فرش دستباف را برای خانه خویش تنظیم می‌کنید در واقع پول خویش را به دور نینداخته اید خصوصیت فرش های دستباف این میباشد که با سپری شد عصر و پاخوردگی طولانی تر آن بر قیمت و بها آن افزوده میشود و در واقع شما با خرید فرش دستباف پول و سرمایه خویش را پس انداز می‌کنید.

قرائت مقاله اصول شستشوی فرش دستباف چه می باشد؟
برای اینکه هزینه متعددی را برای فرش های دستباف پرداخت نکنید سفارش ما این میباشد که از یک‌سری قالی کوچک کوچک به جای فرش ها وسیع در مکان هایی که رفت و آمد و نشستن طولانی تر میباشد به کار گیری فرمائید تا هم در مخارج خویش صرفه جویی فرمائید و هم از مزیت فرش های دستباف برخوردار گردید.

مقایسه سرامیک و فرش ماشینی
مقایسه سرامیک و فرش - فرش ماشینی

سوالی که درباره‌ی مقایسه سرامیک و فرش شاید مطرح باشد این میباشد که به کارگیری از سرامیک بهتر میباشد و یا این که فرش ماشینی؟ اینک به کار گیری از فرش های ماشینی در اکثر منزل های اهل ایران بسیار طولانی تر از فرش های دستباف میباشد و دیگر همانند پیشین استعمال از فرش های دستباف رونق ندارد و شاید مهم‌ترین ادله آن هم این میباشد که فرش ها ماشینی با بها کمتری در دسترس می باشند با این وجود فرش های ماشینی نمی توانند جایگزین قابل قبولی برای فرش های دستباف داشته باشند به این دلیل که این فرش ها نیز از دید طب سنتی دارنده عوارضی می باشند که شایان توجه میباشند. از گزاره عارضه ها فرش های ماشینی این میباشد که به جهت به کار گیری از الیاف و رنگ های تصنعی سبب تولید سرفه ، خارش ، بثورات جلدی ، سوزش دیده و غیره میشوند.

اصلی ترین نقص‌ فرش های ماشینی این میباشد که به جهت داشتن الیاف تصنعی الکتریسیته مستقر ایجاد میکنند و در حالتی که بارهای یونی در تن تجمع پیدا نمایند آن‌ها به طور جرقه شم می‌شوند که موجب سردرد ، استرس ، تنگی نفس و … خواهد شد. با این وجود چنانچه می‌خواهید از فی مابین سرامیک و فرش ماشینی یک کدام از را گزینش نمائید بهتر میباشد که یک فرش ماشینی با محصول و کیفیت مطلوب را گزینش نمائید.

فرش دستباف آیتم آخرین
بعد از مقایسه این دو از نظر طب سنتی بدون شک متوجه شدید که استعمال از فرش دستباف می‌تواند شایسته ترین آیتم برای کفپوش خانه باشد. از نگاه طب سنتی فرش دستباف ، طبیعت گرمی دارااست و رویکرد رفتن و نشستن بر روی آن هیچگونه ضرری برای شما نخواهد داشت.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

تشریح شماتیک فرش

قالیشویی در مشهد  کناره : معمولاً به دو صورت باریک و پهن حریم طرح مرکزی فرش را می‌پوشاند و وجود یک کناره پهن میان کناره‌های باریک سبب ساز می‌گردد تا تعداد آن ها شخص باشد.

لچک : به یک چهارم نقشه میانی با شکلی شبیه و یا این که اکثرا متعدد با آن در چهار کناره متن فرش در اصطلاح قالی بافان لچک می‌گویند و در صورتی‌که این لچک ها توام با ترنج باشند طرح را لچک و ترنج می نامند.

مورد : بخشی میباشد فی مابین فرش که گلها و اجزا طرح بر روی آن نقش بسته‌اند و اکثر زمان ها در رنگهای لاکی، کرم و طوطیا‌ای گزینش میگردد.

کلاله : در صدر و زیر ترنج میانی غالبا دو راز ترنج بافته میگردند که در اصطلاح طراحان ، شمسه و یا این که کلاله نامیده میشوند . گهگاه ممکن میباشد این کلاله ها با خیل‌عظیم همه اطراف ترنج را در برگیرد . از آنجایی که بعضی از این شمسه ها صورت خربزه را تداعی مینمایند در اصطلاح آن را ترنج خربزه ای می نامند ونمونه بارز آن ترنج فرش تاریخی اردبیل میباشد.

کتیبه : در‌حد فاصل ترنج و راز ترنج گهگاه شکلی به اسم کتیبه رسم می‌گردد که در آن ممکن میباشد اسم افرادی نوشته شود.

ترنج : به بخش مرکزی فرش که معمولاً دایره ، بیضی ، لوزی و یا این که چندین پره باشد ترنج گفته می شود.هرگاه یک سری ترنج درون یکدیگر قرار گرفته باشند ترنج را تودر تو و یا این که همان پیاله نیم ظرف می نامند . درصورتی که که ترنج در متن فرش وضعیت توسعه یافته و مسلط را داشته باشد به آن ترنج مداخل میگویند (مثال فرش های هریس). اندازه ی ترنج در فرش های نقاط متفاوت عوض میشود . برای مثال در قالی کوچک ها و قالی های بافت اصفهان ، کاشان ، نایین و آباده بعدها آن کوچک و در فرش های تبریز ، هریس و مشهد تا حدودی پهناور خیس میباشد . در برخی از طرح های ترنج دار به جای ترنج واحد میانی به دو یا این که سه ترنج کوچک در امتداد یک خط عمودی (بیش تر در صورت های هندسی) و گهگاه تعدادی ترنج در متن فرش با مسافت های منظم مشاهده میشود (مثال فرش یک‌سری ترنجی چلسی) .

سرترنج : معمولاً در بالا و انتهای طرح ترنج قالبی به یاروهمدم اجزا طرح کشیده می گردد که اصطلاحاً به آنان سرترنج می گویند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

تعداد رنگ فرش

قالیشویی در مشهد فرش های بافته گردیده با مدرنترین ماشین الات بافندگی در مدل 1500 کتف و 1200 کتف تنها و صرفا 8 رنگ میباشند ولی در ابتدا شما مشاهده می کنید که فرش 12 رنگ خاطر گردیده نکته قابل توجه که طولانی تر از تمامی موردها خود نمایی می‌نماید نداشتن هیچ نشان استاندارد پشت فرش میباشد و نشان از این داراست که هیچ واحد نظارتی این کارگاه تولیدی را در دست گرفتن نمی‌کنید .در‌این‌صورت معین وجود ندارد که حتی متاع الیاف مصرفی درین فرش به طور حقیقی و واقعی مندرج یا این که خیر در‌حالتی که نشان استاندارد یا این که عضویت صنعت های نساجی در پشت فرش مشاهده کردید می بایست بدون شک شماره تثبیت و شماره عضویت تحت نشان نوشته شده باشد .در غیر چهره اعتباری ندارد . فرش خوب چه فرشیه فرش 2000 کتف نما موردی که بسیار جای تاسف برای صنعت فرش ماشینی کشور‌ایران دارااست و متاسفانه از سوی ارگان های مربوطه ابدا رسیدگی نمی شود به کارگیری از عبارات به طور کامل غیر حقیقی برای تبلیغات فرش میباشد .مثال ای که جدیدا در یکی بیلبردهای تبلیغاتی قالی سلیمان در بزرگراه تهران قم مشاهده شد و همینطور پشت فرشهای قالی سلیمان درج می شود تیتر فرش 2000 کتف نما میباشد . این درحالی میباشد که اینک طولانی تر تراکم در فرش ماشینی 1500 کتف میباشد قالی سلیمان پشت فرشهای 1200 کتف کتف خویش 2000 کتف نما درج می‌کند . که مشتری ناآگاه به نادرست به جای 2000 کتف می‌خرید . چیزی که جای سوال داراست چرا در حالی که هنوز مثال ای از فرش 2000 کتف در جهان مو جود وجود ندارد قالی سلیمان طرح 2000 کتف را معرفی می کند . مگر معیاری از فرش 2000 کتف موجود هست که بشود از روی آن فرش 2000 کتف نما ایجاد کرد. برچسب تقلبی 700 کتف اکریلیک فرش تقلبی 700 کتف در تصویر بالا فرش 350 کتف پلی استری را مشاهده می‌کنید که با برچسب 700 کتف و نخ خاب اکریلیک فروخته گردیده بود و جذاب این که خریدار اسرار داشت که فرش نگین مشهد خریده در حالتی‌که که در برچسب فوق نگین کریستال مشهد مندرج میباشد که سؤ به کارگیری از اسم تجاری نگین مشهد به حساب میآید.در تصویر پایین مثال اصلی به عبارتی نقشه فوق را ملاحظه کنید. فرش 700 کتف اصلی تصویر پایین فرش 700 کتف اصل اسکن کاری داده ها پشت فرش در تحت به چشم می خورد پشت فرش اصلی به نوشته بافته گردیده در پشت فرش های بالاتوجه فرمایید .تصویر بالا نوشته بافته گردیده بسیار خوانا و با فت بسیار قشنگ و با نخ رنگی مندرج گردیده . در واقع صرفا سیستم بافت این مدل از فرش 700 کتف اصلی HCP قادر است بیشتر بر گره های خویش فرش پشت فرش متن یا این که برنامه ای را حکاکی نماید . در عکس زیرین تصویر بالا کارایی گردیده نسخه برداری کاری رخ گیرد .به جای بافت اضافی بر گره های خویش فرش با خالی کردن گره هایی که طرح فرش را تشکیل می‌دهند سعی بر نسخه برداری مثال اصلی داشته میباشد . در‌این سیرتکامل از فرش های تقلبی در حالتی که قسمتی که نوشته دارااست را از روی فرش ملاحظه کنید متوجه معدود گره بودن یا این که خالی بودن فرش خواهید شد . پس در فرشهای اصلی نوشته بسیار خوانا باشد و بدون شک با نخ رنگی درج شده باشد . نخ های نخودی یا این که سپید درواقع به عبارتی نخ تارو پود فرش میباشد که شما می‌بینید.

  • شایلین عباسی