مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

ارائه خدمات قالیشویی مشهد

  • ۰
  • ۰

تقارن طرحها با یکدیگر و نقاط تلاقی آن‌ها باهم در پیکره کل طرح ؛ در فرآیند گوناگون پباده سازی و یا این که ایجاد ؛ در صورتیکه به هر دلیلی ملاحظه نشود موجب از هم گسیختگی طرح بوده و در غایت چشم انداز نامنسجمی را در فرش معیوب بعمل آمده بوجود خواهند آورد ؛ این امرعلاوه برآنکه بیانگرعدم اشراف طراح برفرش وطراحی آن هست ؛ ناگزیرزحمات سایرین را نیز از پی خویش ضایع می‌کند.

قالیشویی در مشهد

نکته : نا متقارن بودن عمدی طرح در برخی مورد ها طرح جدیدی را پدید میاورد که اصطلاحا طرح خطا خوانده میشود در اینگونه موردها عیب نامتقارن بودن اگر آیتم تائید اهل کاردان باشد به حسن مضاعفی برای فرش بدل می‌شود.

 

ب : تناسب

 

تناسب دلیل اصلی بالانس اجزاء طرح بوده وشاخصی مهم در ارزشیابی طرح از دید هنری و اقتصادی هست. بگونه ایکه عدم ملاحظه آن در هرمورد از اجزاء طرح می‌تواند به پیکره کلی طرح جراحت رسانده و علاوه برکاستن از زیبائی هنری طرح به قیمت اقتصادی آن نیز لطمه وارد سازد.

 

 

عدم تناسب در فرش

نکته : تناسب در پباده سازی فرش ضابطه و قاعده عمومی و لابه لا یتغیری نداشته ؛ بلکه در هر برنامه ای با دقت به قضیه طرح ؛ طراح به ذوق خویش تناسب اجزاء طرح را ملاحظه مینماید.

 

اضافه بدانید عیوب فرش دستباف

اصیل نبودن طرح:

 

در صورتی‌که فرش از روی نقشه هایی که طرح آن با معیارهای فرنگی و ناشناخته تهیه و تنظیم شده‌است. بافته شود، میگویند این فرش اصالت ندارد. یعنی در شرایطی‌که طرح فرشی از خصوصیت های قومی و فرهنگی و طبیعت معاش مردم الهام نگرفته باشد. آن طرح را غیر اصیل می‌گویند. از دید تجاری بویژه آن گاه فرنگی تجارت آن از بها و استقبال کمتری برخوردار می گردد.

  • ۹۹/۰۲/۰۸
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی