مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

مقالات قالیشویی

شرح کامل مقالات فرش

ارائه خدمات قالیشویی مشهد

  • ۰
  • ۰


در دنیای امروز تمامی چیز با سرعت و بدور تند در درحال حاضر جنبش و پیشرفت است ، فرش های ماشینی هم که این روزها با سرعت بالایی در در حال حاضر متنوع شدن و توسعه و گسترش میباشند توانسته اند با ارائه گونه های متعدد قالیشویی در مشهد به بازار ، روز به روز بر تنوع و گستردگی خود بیافزایند . دربین انواع مختلفی فرش های ماشینی می توان به فرش های سنتی و کلاسیک ، فرش های با الیاف اکرولیک ، فرش ها با الیاف ابریشم تصنعی و فرش ها با الیاف پلی استر به عنوان پررونق ترین تولید ها نساجی اشاره کرد .   قالیشویی در مشهد 
فرش های ابریشمی که از فرشهای گران قیمت و لوکس هم محسوب می شوند ، از لحاظ قدمت تاریخی به عصر صفویه برمی گردند قالی‌های ابریشم دستباف در بعد از ظهر صفویه به علت تجارت ابریشم از طریق راههای ارتباطی که از جمهوری اسلامی ایران میگذشته است بسیار مالامال رونق و اعلا بوده می باشد . فرش‌های ابریشمی در دو مدل طبیعی و مصنوعی قابل تولید هستند که هرکدام ویژگی های منجصر به فرود خود را دارا‌هستند . در مقایسه با بافت های غیر ابریشمی ، فرش های ابریشمی به دلیل بافت ریز ، درخشندگی و صیقلی کرک ها و نخ خاب بکار گرفته شده ، کیفیت رنگ ، نمود زیبایی و مجلل بودن خانه را آماده می‌آورند .

ویژگی فرش های ابریشمی

الیاف ابریشم چه از گونه طبیعی و چه از دسته تصنعی به علت جلوه های خوش رنگی و براق بودن از لحاظ ظاهری با سایر الیاف حتی بهترین پشم یا کرک قابل مقایسه نیستند . ابریشم یک الیاف جادویی می باشد که به طور اعتقادوباور نکردنی نازک و فوق العاده توانمند می باشد . این ویژگی‌ها وقتی که روشنایی توسط ساختار منشوری الیاف منعکس میشود ، با درخشندگی رنگ‌ها تطبیق داده میگردند . ابریشم نرم می باشد اما به طور استثنایی بادوام است و به عنوان یک مال ، دارای شهرت‌ ترین طرز تجارت عالم را ساخته می باشد . امروزه ابریشم هنوز هم الیاف تجملی اصلی است . ابریشم های طبیعی از گران‌قیمت ترین الیاف و در عین فعلا با دوام ترین الیاف موجود در بازار می‌باشند .
اما ابریشم تصنعی که در فرشهای ماشینی کاربرد دارد هم بسیار قشنگ و دلفریب می باشد ، فرش هایی که از ابریشم مصنوعی بافته می شوند مانند ابریشم طبیعی براق و درخشنده میباشند ، در کنار جذابیت رنگ نخ ها ، سایه روشنی که از زوایای مختلف بر سطح فرش و در کنار الیاف عرض اندام می‌کند در دکوراسیون جلوه خاصی داشته و حتی قادر است نما را از سایر وسایل بگیرد . همان گونه که گفته شد قیمت فرشهای ابریشم طبیعی بسیار زیاد است از همین رو فرش هایی که با ابریشم تصنعی و مصنوعی ساخته و پرداخته میشوند مورد تقاضای مشتریان لاکچری پسند و خاص قرار می گیرد .
بافت ابریشم مانند تمام الیاف و کالاها در کنار داشتن مزایای متعدد دارای عیوبی هم خواهد بود که این عیوب عمدتا برگرفته از تعیین اشتباه و ... میباشد ، به عبارتی در حالتی‌که در انتخاب متاع و فرش دقت به عمل آیند می توان از عیوب چشم پوشی نمود . در پی به مزایا و معایب فرشهایی که با الیاف ابریشم تولید میشوند اشاره میکنیم .

مزایای فرش ابریشم :

ضد پرز و حساسیت : نقص‌ اساسی تمام بافت های نساجی پرزدهی است و طبیعتا ایجاد حساسیت در کودک ها ، بیماران تنفسی و بیماران پوستی می‌گردد . فرش های بافته شده با ابریشم به هیچ وجه پرزدهی ندارند و از این رو ضد حساسیت می باشند و از طرفی نداشتن پرز بر جلا و درخشندگی آن ها افزوده میشود .
براق بودن : استدلال شناخته شده ابریشم ، نما ، براق بودن و جلوه بالای آن است . علاوه بر فرش های ابریشم ، فرش های ابریشم نما هم این ویژگی را دارا هستند .
معایب فرش ابریشمی :
دشواری شستشو : فرش های ابریشم و ابریشم نما به علت نازکی و حساسیت به شست و شو در مقابل شستشو و رطوبت بسیار ضعیف بوده و در شست و شوهای متعدد استحکام خود را از دست می دهند . از این رو برای امکان پررفت و آمد ، جلوی درب ورودی ، آشپزخانه ، اتاق کودک و ... که نیاز به شست و شوی بالایی دارند مناسب نخواهد بود .
قطر فرش : الیاف ابریشم بسیار نازک می باشد و فرش های بافته شده با آن هم بسیار نازک و دارای ضخامت اندکی هستند ، ضخامت کم آن ها عاملی است جهت عدم کارآیی برای فضا هایی که از فرش بجای مبلمان و صندلی برای نشستن استفاده می شود .
مقاومت نادر در مقابل حرارت : فرش های ابریشمی در بافت خود علاوه بر ابریشم دارای نخ پلی استر هم هستند و نخ پلی استر موجب شده که این فرش و سایر هم نوعان آن مانند فرش های بلژیکی ، انواع گلیم فرش ها ، فرش های متال ، فرش شنل و همچنین فرش فانتزی از مدل شکی در ازای حرارت غیر مستقیم شدید مانند اتو ، قابلمه یا کتری داغ دچار تغییر‌و تحول فرم شده و حالت ارتجاعی خود را از دست بدهند که به این وضعیت اصطلاحات سوختگی الیاف گفته می شود .
مقاومت کم در مقابل سایش و فشار : ضخامت کم و نازکی الیاف موجب شکنندگی آنها و عدم مقاومت در ازای فشار ، سایش و ... میگردد . از این رو لازم است از قرار دادن شی ءها سنگین ، پایه های مبل و تخت بر روی فرشهای ابریشمی خود داری نمود .
همانطور که در بالا اشاره شده مواردی که تحت عنوان عیب از آن ها نقل شده شده است در صورت مراقبت و شیوه صحیح مراقبت عیب نبوده و میتوان از محصول برای سالیان متمادی بهره گرفت .

اشکال فرش های ابریشمی

فرش های ابریشمی متناسب با معیار ابریشمی که در بافت آن ها بکار گرفته شده است به یک سری سیرتکامل کلی قابل تقسیم بندی می باشند ، به‌دنبال به اشکال فرشهای ابریشمی اشاره مختصری خوا‌هیم نمود .
فرش تمام ابریشم : به فرشهایی گفته میشود که پرز ، چله و حتی نخ خاب آن از محصول ابریشم باشد و همانطورکه از نام آن مشخص است به طور کامل از ابریشم هستند .
فرش گل ابریشم : زیبایی نخ ابریشم در بافت هایی بی نظری مانند گل ، طیوران و ... بی نهایت دلفریب و چشم نواز خوهد شد . در فرش ها گل ابریشم نقش هایی اندک و عموما به دور حاشیه ها از ابریشم بافته شده و سایر قسمت های فرش از الیافی دیگر مانند پلی استر ، اکریلیک و ... خواهد بود . در فرشهای گل ابریشم معمولا چله از ابریشم خالص است.
 

  • ۹۹/۰۱/۳۱
  • شایلین عباسی

قالیشویی در مشهد

نظرات (۱)

سلام

 

 15 گیگ فضای رایگان آپلود فایل و آپلود عکس

 

https://98share.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی